وبلاگ طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت , سئو , طراحی لوگو , عکاسی صنعتی , عکاسی تبلیغاتی

وبلاگ طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت , سئو , طراحی لوگو , عکاسی صنعتی , عکاسی تبلیغاتی

  • ۰
  • ۰

طراحی و چاپ کاتالوگ

همه شرکت ها و کسب و کارها در استان البرز برای اینکه بتوانند برند و یا محصولات خود را به مشتریان معرفی نمایند از ساز و کارهای مختلفی استفاده می کنند. یکی از این راه استفاده از طراحی کاتالوگ در کرج و چاپ کاتالوگ در کرج است. این یک روش عالی و منسجم به شمار می رود که حتی می توان از آن برای یک بازار هدف مشخص استفاده نمود.

طراحی کاتالوگ در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار است. کاتالوگ در تبلیغات اهمیت بسیار بالا و نقش موثری برای توسعه برند و افزایش فروش محصول دارد. از طراحی کاتالوگ تبلیغاتی یا طراحی کاتالوگ صنعتی می توانید به عنوان یک ابزار تبلیغاتی یا بازاریاب تبلیغاتی همیشه در دسترس استفاده نمایید. به عبارت دیگر catalog نشانگر و معرف نوع شرکت یا معرفی محصول می باشد.

اهمیت طراحی کاتالوگ

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که طراحی و یا دیزاین کاتالوگ شما از اهمیت خاصی برخوردار است. کاتالوگ می بایست بر اساس ماهیت برند شما طراحی گردد. رنگ بکار رفته در کاتالوگ باید با رنگ سازمانی شما مطابقت داشته باشد. در واقع باید طراحی به نحوی انجام گیرد که کاتالوگ معرف برند شما در بازار باشد.

طراحی و چاپ کاتالوگ در کرج می تواند در معرفی هرچه بهتر برند شما در بین سایر رقبای استان البرز نقش اساسی داشته باشد. با توجه به اینکه در استان البرز و شهر کرج در سال های گذشته رشد جمعیتی چشمگیری وجود داشته است از همین رو شرکت ها با یک طیف بزرگ از مشتریان مواجه هستند که باید با ارائه بهترین خدمات این مشتریان به سمت خود جذب نمایند.

سبک مینی مال Mimimal در طراحی کاتالوگ

ساده بودن طرح در این سبک از ارکان اصلی مینی مال می‌باشد سبکی کاملاً ساده (حذف اشکال‌ها و متون اضافه) در این نوع طراحی  کالا یا خدمات بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد و فوکوس اصلی روی محصول یا خدمات می‌باشد. پیشنهاد می‌شود اگر محصول یا خدمات جدیدی برای معرفی دارید از این نوع سبک استفاده نمایید. در این طرح باید مخاطب ۸۰% تا۱۰۰% اطلاعات لازم را از طرح نهایی را به ذهن انتقال دهد. قبل از طراحی بهتر است این سؤال را از خود بپرسید اگر مخاطب طرح شما رو مشاهده کرد چقدر برای او قابل‌فهم است؟ اطلاعات محصول را با چه خلاقیتی به ذهن کاربر منتقل می‌کنید؟

خلاقیت و تجربه طراح در سبک مینی مال می‌تواندبسیار تأثیر گذار باشد و در اوج سادگی محصولات رامی‌توان به زیباترین شکل به مخاطبین ارائه کرد. این نکته را به خاطر بسپارید که توازن، هارمونی رنگ و ترکیب ساختار بسیار پراهمیت است. نظم در جایگذاری تصاویر و عناوین می‌تواند برجذب مخاطبتأثیر گذار می‌باشد و می‌تواند به‌راحتی مخاطب را در شناخت بهتر محصول راهنمایی کند.

استفاده از فضای سفید یا رنگ‌سازمانی می‌تواند بر طرح کاتالوگ و بروشور تأثیر  گذار باشد و بهتر است با طراح کاتالوگ مشورت کنید و برای فضاهای خالی تصمیم‌گیری کنید که طرح پس‌زمینه سفید باشد یا اینکه از رنگ‌سازمانی استفاده نمایید.

توصیه می‌شود در این سبک مینی مال از رنگ‌بندی گوناگون استفاده نکنید چراکه استفاده از رنگ‌های زیاد می‌تواند ذهن مخاطب را مشغول کند و نتواند با محصول شما ارتباط بگیرد.

سبک طراحی کاتالوگ

سبک طراحی کاتالوگ شما از موثر ترین بخش هایی است که مخاطب را درگیر می کند.آموس در طراحی کاتالوگ ابتدا حوضه ی فعالیت شما را بررسی می کند و براساس آن سبک پیشنهادی خود را اتود می کند.سبک های مشابه میتوانند کار شما را بیش از پیش جذاب و اصولی سازد.

کاتالوگ شما نشانه ی اصالت کالای شما می باشدو در این میان یک طراحی غیر اصولی می تواند تمام برنامه های شما را برای جذب مشتری از بین ببرد. سبک های متفاوتی برای طراحی کاتالوگ وجود دارد . شما باید بسته به مخاطبتان ( جامعه هدف ) آن را تعیین کنید.

به طور مثال سبک طراحی برای کودک ، یک ورزشگاه و یک کارخانه بسیار متفاوت است و اگر تمام این سه جامعه را در یک قالب بگنجانیم و یک قالب برای آن در نظر بگیریم قطعا دچار مشکل خواهیم شد. این سبک در بخش های تخصصی بسیار تعیین کننده است.

سبک طراحی شما ، هویت سازمانی شما را مشخص میکند و هرچه این سبک اختصاصی تر باشد ، بر اصالت شما تاکید خواهد داشت. این اصالت را در رنگ قرمز کوکاکولا ، آبی پپسی و سایر برند های مطرح خواهیم دید. برای خود سبکی متمایز ایجاد کنید و بر آن در تمام اوراق خود از کاتالوگ تا هر بخش دیگر تاکید کنید.

طراحی کاتالوگ صنعتی :

در کاتالوگ های صنعتی طراح  مجموعه روش هایی را در پیش مبگبرد که در سفارسات محصول در آتی تاثیر گذار خواهد بود. بکارگیری عکس های حرفه ای و صنعتی، رنگ های مربوط به آن صنعت خاص از جمله مواردیست که مخاطب را به انتخاب با اطمینان نسبت به برند محصول خاص هدایت میکند.


کاتالوگ در زبان فارسی به معنای کالانما می باشد. کاتالوگ یا کتابچه (دفترچه) راهنما و یا راهنمای معرفی محصول یا کالایی خاص، شرح فعالیت  و خدمات می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف ‌کننده و یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می‌شود.


کاتالوگ می تواند یک فهرست از کالا یا محصول تولید شده از یک تولید کننده باشد. در کاتالوگ برای معرفی محصول می توان نام محصول، اندازه، طرز استفاده، تصویر ( که با عکاسی صنعتی می توان تهیه کرد)، توضیحات، یا شرحی از خدمات آن به خریدار ارائه دهد. در کاتالوگ‌ عموماً از تصاویر و طراحی‌های جذاب جهت معرفی بهتر استفاده می‌شود.
 
کاتالوگ تبلیغاتی : معمولا فروشگاه ها برای معرفی محصولات، لیستی از محصولات خود که شامل نام محصول، قیمت، میزان تخفیف و توضیحات را تهیه و در دید عموم قرار می دهد.طراحی و چاپ کاتالوگ بخشی از تبلیغات در ارائه و معرفی کالا، خدمات، می باشد که می تواند ارتباطی مستقیم و قابل فهم برای مخاطب باشد.

نکاتی در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ

در خصوص طراحی و چاپ کاتالوگ در کرج نکاتی وجود دارد که می تواند در این مسیر به شما کمک کند. چون ممکن است بازار هدف شما خارج از کرج باشد باید به طراحی کاتالوگ اهمیت بیشتری دهید و این طراحی فقط مختص به بازار کرج نباشد و نوع دیزاین آن به نحوی باشد که در سایر نقاط نیز کارایی خود را داشته باشد.
محتوای بکار رفته در کاتالوگ باید همه جوانب محصول را بازگو کند چون کاتالوگ در واقع نماینده شما به شمار می رود به همین دلیل باید محتوای بکار رفته در آن به همه سوالات مشتری پاسخ بدهد. همانطور که اشاره شد رنگبندی کاتالوگ باید با رنگ سازمانی شما یکسان باشد تا صفحه آرایی آن به خوبی انجام گیرد.
جنس کاغذ کاتالوگ برای چاپ بسیار مهم است. برای افزایش حس اعتماد مشتریان شما موظف هستید که از کاغذ با کیفیت استفاده نمایید. کاغذ با کیفیت باعث می شود که عکس های محصولات شما نیز با کیفیت بالاتری چاپ شوند.
در آخر این نکته مهم را باید گوشزد کنیم که برای طراحی و چاپ کاتالوگ در کرج از شرکت های طراحی معتبر مشاوره دریافت کنید. ما با گروه مجرب و با دانش خود در دیزاینستان می توانیم همه نیازهای شما را در این زمینه پاسخگو باشیم.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور

در ادبیات فارسی بروشور با عبارت دفترک مترادف شناخته شده است. بروشور یا همان راهنمای معرفی جزئیات محصول، خدمات، امکانات و... می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف‌ کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.
به طور مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمایی در تأثیر گذاری) برای پزشک‌ها و داروخانه‌ها ارسال می‌نماید؛ و همین تولیدکننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه استفاده، معرفی ممنوعیت‌های استفاده در موارد خاص و همین‌طور عوارض جانبی، راه‌های درمان در صورت استفاده نادرست و... در بسته‌بندی هر محصول قرار می‌دهد.
در بروشورها معمولاً علاوه بر تصاویر از نقشه شماتتیک کالا هم استفاده می‌شود.
کمی بیشتر در مورد کاتالوگ و بروشور بدانیم :

کاتالوگ

در کشور ما اکثرا به اشتباه تمامی راهنما هایی را که به صورت دفترچه راهنما و یا با کیفیت کاغذ و چاپ مناسب تهیه شده باشند را کاتالوگ می‌نامند.
بروشور : تمامی راهنما هایی را که به صورت یک برگی و یا چند لتی، که با استفاده از کاغذهای نازک ‌تر تهیه شده باشند را بدون توجه به محتوای آن بروشور می ‌نامند.

منبع : دیزاینستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی